Költözködés várandósan - Mindennek az alapja a TERVEZÉS

10:51

Egy ideje tervezgettük a férjemmel, hogy jó lenne egy nagyobb lakásba költöznünk, ahol már külön szobája lenne a lányunknak is. Pénzügyi megfontolásból eddig halasztottuk a dolgot, ám a következő baba érkezésének a hírére felgyorsultak az események. Szóba került közöttünk a ház vagy lakás vásárlása is, mivel nem szeretnénk a gyermekeinket a folyamatos költözködés nyűgje alá kitenni, de végül muszáj volt elhalasztanuk, így maradtunk az albérlet mellett. Pár hónap alatt sikerült is találnunk egy ideálisnak tűnő lakást, ahova pár héttel ezelőtt be is költöztünk. Ekkor már a 30. hétben jártam.


Egy költözködés senki számára sem egyszerű, ám úgy, hogy várandós kismamaként kisgyerekkel kell ezt a feladatot megejteni, talán még inkább okot szolgáltathat arra, hogy alaposabban gondoljuk át a ránk váró teendőket.

Bár alapvetően nem jellemző rám, hogy mindent pontról pontra haladva tervezzek meg és az alapján vigyek véghez, a jelenlegi sziutációban szükségét éreztem annak, hogy minden gördülékenyen haladjon. Egyrészt nem szerettem volna túlvállalni magam, hiszen most gondolnom kellett az állapotomra, a bennem fejlődő pici életre is, másrészt nem szerettem volna, hogy a várandóságom utolsó pár hete arról szóljon, hogy még mindig dobozokból pakolom ki a dolgainkat. Nincs szükségem a káoszra, ezért azt a célt tűztem ki magam elé, hogy a költözésünk után 1-2 héttel már minden a helyére kerüljön.

Mindennek az alapja a TERVEZÉS. Én a következő szempontokat vettem figyelembe a költözködésünk során, és ezeket ajánlanám azoknak is, akik hasonló cipőben járnak, mint én (függetlenül attól, hogy várandósak-e vagy sem):

Ismerkedj meg az új lakásod tervrajzával!

Mérd fel a terepet: mekkora helyiségek vannak? Beférnek-e a jelenlegi bútoraid, esetleg újakat kell beszerezned? Mit, hova szeretnél helyezni? Szükség van-e a falak festésére? Ha beépített konyha van, működnek-e a konyhai gépek? Vannak-e lámpatestek a szobákban? Az ablakok méretei?

Ezernyi kérdés merülhet fel, számunkra ezek voltak a legfontosabbak, amelyeket még a költözésünk előtt tisztázni akartunk. Miért van erre szükség? Hogy ne a helyszínen érjen bennünket a meglepetés, például, hogy nem fér be a szekrény a nappaliba, vagy hogy nem működik a tűzhely. Igen kellemetlenné és bosszantóvá tudnak az ilyen apró bakik válni. Nincs szükségünk még több stresszre, amivel egyébként is jár egy költözés.

A pakolás megtervezése

Mielőtt nagy hévvel fognánk a dobozokat, táskákat és elkezdenénk minden rendszer nélkül belepakolni mindent, érdemes itt is átgondolni, hogy mit mivel pakoljunk együtt. Az én praktikám az volt, hogy helyiségenként haladtam, és egy dobozba csak az került, amit az adott helyiségben szerettem volna elpakolni, tárolni. Ezek a dobozok, táskák rögtön abba a helyiségbe is kerültek be, ahova szántam őket, így nem kellett péládul a fürdőszobai holmikat tároló dobozt a konyhában kerülgetni napokig, és nekem is egyszerűbb volt a kipakolás, hiszen nem kellett egyik helyiségből a másikba cipelni a holmikat (várandósan egyébként sem ajánlott több kilót hurcolászni ide-oda), ami azért már igencsak megerőltető lett volna a 30. hétben. Arra is ügyeltem, hogy a dobozok tartalmáról is készítsek listát, így ha valamire sürgősen szükségünk volt, nem kellett mindent áttúrnunk, hogy hova is tettük.

Selejtezés, még a dobozokba pakolás előtt - egy költözés remek alkalom arra is, hogy számba vegyük, hogy mi mindenünk van, és abból mire is van valóban szükségünk. Egy ideje törekszem arra, hogy csak olyan dolgok vegyenek körbe bennünket, amit ténylegesen használunk nap mint nap. Még mielőtt kiderült volna, hogy hamarosan elköltözünk, részt vettem Évi, az Anyu tervez blog Facebook csoportjában meghirdetett tavaszi nagy selejtezési akciójában, így szerencsére sok mindentől már előbb is megszabadultam, de még így is akadtak olyan tárgyak, amelyektől végső búcsút intettünk. Két kérdés merült fel ekkor bennünk:
- Mik azok a dolgok, melyek az évek alatt tönkrementek és használhatatlanná váltak?
- Mik azok a dolgok, amelyek bár jó állapotban vannak, de sosem használjuk őket? 
Az ilyen tárgyakat mi már nem hoztuk magunkkal, vagy a kukában kötöttek ki, vagy "ajándék" gyanánt kitettem a régi albérletünk folyosólyára, hátha valakinek éppen szüksége lenne rá. Eladásra is meghirdethetjük az értékesebb tárgyainkat, így még hasznunk is lehet belőle.

Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram