Mi kerüljön a karácsonyfa alá? Vajdasági kézművesek között szemezgetve

16:40

Nem meséltem még, de a Vajdaságban születtem, és bár pár éve a páromat követve külföldre költöztünk, szívügyemnek tekintem az otthoniak sorsát és figyelemmel követem az életüket. Korábban, mikor még otthon éltem, sosem érdekeltek a vajdasági kézművesek, nem is igazán ismertem egyet sem. Talán ez abból is adódik, hogy a vajdasági magyarokról általánosan elmondható, hogy mindig is szívesebben vásároltak Magyarországon, közöttük én is, egészen egyszerűen azért, mert jobb minőségnek gondoltuk az ott kapható dolgokat, mint amit helyben kínálnak az üzletek, vagy épp a helyi piacokra és vásárokra járó kisvállalkozók, kézművesek termékeit.


Az elmúlt 1-2 évben nagyot változott ebben a nézetem, és ma már tudom, hogy a minőséget nem csak a nagy márkák tudják biztosítani a vásárlóknak, hanem bizony azok is, akik minden egyes termék elkészítésekor nem csak az alapos és precíz kivitelezésre figyelnek oda, de beleteszik szívüket-lelküket is, ami egy olyan pluszt nyújt, amelyre egyetlen egy világhírű cég sem képes.

Az elmúlt időszakban a szemfülesek megfigyelhették, hogy a blogon igyekszem nagyobb teret adni és bemutatni egy-egy magyar kézműves vállalkozást. Nemrégiben készítettem interjút például a Peluska és a Baby Chameleon alkotóival, de a tavalyi évben egy ajándékötleteket felsorakoztató ajánló keretén belül írtam jónéhány figyelemreméltó alkotóról. Nem titkolt szándékom ezzel, hogy felhívjam a figyelmet rájuk, és ösztönözzelek titeket, az olvasóimat, arra, hogy ne kizárólag a fast fashion üzletekben vásároljatok, hanem nézzetek körül a vásárok standjainál árulók portékái között is vagy keressétek fel a hazai kisebb márkák webshopjait is. Nos, ezen vonal mentén jutott eszembe, hogy a Vajdaságban is biztosan akadnak igazán tehetséges tervezők és alkotók, akiket én szégyenszemre alig ismerek. Így kicsit utánanérdeklődtem, hogy otthon kik is azok az ügyes kezű emberek, akik elsősorban a családosoknak, pontosabban fogalmazva a babáknak és a kisgyerekeknek készítenek dolgokat, melyeket akár karácsonyra ajándékként is szívesen ajánlok. Sok nagyszerű kézművesre bukkantam, egyetlen bejegyzésben nem is tudom mindet felsorolni, így a blogon számíthattok még hasonló posztra. (A nevekre kattintva megtaláljátok a kézművesek Facebook oldalait, ahol még több képet tudtok megnézni).
Mielőtt írnék részletesebben is a Rágóka Landról, egy kis személyes történetet hadd osszak meg veletek.

Luca a születését követően kapott cumit, és akkor egy névreszóló cumilánccal is megajándékozzuk őt. Akkoriban még nem nagyon érdekelt ez a kézműves vonal, így a neten böngészve rendeltem neki egyet egy webshopból, és bár ugyanúgy kézművestől (német) vásároltunk, mivel nem volt közvetlen kapcsolatunk vele, valahogy az a plusz, hogy tudjuk a szívét-lelkét beleadja a cumilánc elkészítésébe, elamaradt.

Lilla születésénél eldöntöttük a férjemmel, hogy ő nem kap cumit, így nyílván cumiláncra sem volt szükség. Ám én szerettem volna neki is valami névreszóló cukiságot ajándékozni, amit mindenképpen magyar alkotótól akartam vásárolni. Ekkor jött velem szembe egy Facebook bejegyzés, ahol a RágóKa Land csodás rágcsaláncait pillantottam meg. Nagyon megörültem, hogy ő is vajdasági, és szinte azonnal le is adtam a rendelésem, a képen látható lila koalás, névvel ellátott láncra, amivel komolyabban Lilla még csak most kezd ismerkedni.

Emiliánál, a  RágóKa Land megálmodójánál, a rágcsaláncokon kívül cumitartókat, kulcstartókat és táskadíszeket is találhattok, amelyeket szilikon gyöngyökből és különböző szilikonos állatfigurákból készít. Nagyon kedves, aki azon kívül, hogy gyorsan reagál az üzenetekre, teljes mértékben odafigyel és meg is valósítja a megrendelő elképzeléseit, így biztosak lehetünk benne, hogy teljesen egyedi, személyre szóló terméket kapunk kézhez. Nézzétek meg Facebook oldalát, és ne habozzatok rendelni tőle!

A lányok otthoni szobáját a jövő évben szeretnénk berendezni. Már körvonalazódott bennem egy elképzelés, ami szerint kialakítjuk a kis kuckójukat, ehhez a projekthez pedig több kézműves terméket is elképzeltem. Bevallom, már régóta szemezgettem egy magyarországi vállalkozóval, aki csodás gyerekszobai dekorációkat, ágyneműket készít, ám a rendeléstől kicsit ódzkodtam, hiszen nehéz megoldani a kézhezvételt, a szállítási díj pedig nagyon magas. Ezért annyira megörültem, amikor ajánlották az Eci peci pec - Baby world Facebook oldalát, akinél csodás lakberendezési kiegészítőket lehet rendelésre készítettni. Hatalmas a kínálat, és ahogy észrevettem, szinte bármit elkészítenek, amit varrni kell. A kedvencem most viszont egyértelműen a Tippee sátrak. 

Amikor a bejegyzéshez keresgéltem vajdasági kézműveseket, segítséget kértem egy csoportban, hogy kiket is ajánlanának szívesen. A Kape Revax volt az egyik a sok közül. Az oldalra kattintva döbbentem rá, hogy én ismerem ezt a márkát, hiszen már mi is vásároltunk tőlük, többször is, sőt a szülővárosom szomszédos falujában tevékenykednek. És hogy miket is készítenek? Sapkákat és sálakat a babáktól a felnőtt méretig, férfiaknak és nőknek egyaránt. A lányoknak és nekem is van egy-egy téli sapkánk tőlük, és elmondhatom, hogy nem csak szépek, de jó minőségűek is, hiszen már több éve használjuk őket, és eddig kifogástalan állapotban vannak.



Nemrégiben beszéltük a férjemmel, hogy a nagyobbik lányunknak ideje venni valami komolyabb tányér és evőeszköz készletet. Semmiféleképp nem szeretnék már műanyagot vásárolni neki, de eddig nem nagyon láttam olyan alternatívát, ami tetszene nekem... Egészen eddig! 

Az Evőseszközök egyedi Inda gyurmával díszített tányérjainak és evőeszközeinek az egyedisége és bája nem csak abban rejlik, hogy kézzel készül, hanem, hogy a gyerekek kedvenc mesehősei és figurái elevenedhetnek meg rajtuk, amivel még egy kis kreativitással a spenót íze is finomabbá válhat! 😉
  


Irigykedem azokra, akik tudnak horgolni, mert csodaszép dolgokat lehet ezzel a technikával készíteni. Amikor megláttam a Ladybug handmade & decor képeit a Facebookon, tátva maradt a szám, természetesen jó értelemben. Csodás horgolt figurák, kulcstartók és szundikendőket találhatunk a kínálatban, melyeket az ünnepek közeledtével karácsonyra is ajándékozhatunk a gyerekeknek, de kitűnő ajándékötletnek tartom babaváró ajándékként, születésnapra és névnapra is.

Ha tetszett a bejegyzés ne feledd követni a blog Facebook és Instagram oldalát!

Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram