Hamarosan szülök! - Felkészülés a kórház utáni hetekre

10:26

Mondhatni már csak pár hét van hátra, hogy megszülessen a második gyermekünk. Bár sokáig tartott, de így a 37. hétben végre összekészítettem a kórházi pakkomat, már csak néhány dolog vár elintézésre, hogy a teljes nyugalomban várjam a baba megszületését.


Sok kismamatársam él távol a rokonoktól, az ismerősöktől, akiktől segítséget kaphatna a gyermekágyi időszak alatt, ezért jó, ha időben elkezdünk felkészülni a szülés utáni hetekre. Többször emlegettem már én is, hogy sok száz kilóméter választ el a családunktól, így már az első várandóságom ideje alatt is igyekeztem előre gondolkozni, hogy a szülés utáni időszakban ne várjon rám sok feladat, és csak a babára tudjak koncentrálni. Bár anyukám, az újdonsült nagymama, eljött segíteni hozzánk az első pár hétben a háztartás körüli teendőkben, így is közvetlenül a kórházból hazaérkezve egy teljes napot egyedül töltöttem a lányunkkal, amíg apa dolgozott. És tudjátok mi történt ez alatt az idő alatt? Egyszerűen nem találtam semmi gyorsan ehetőt a hűtőben! Elképzelni sem tudom, hogy történhetett ez meg, pedig alaposan bevásároltam! Na jó, előre nem főztem, hogy legyen valami, amit gyorsan csak kikaphatnék a hűtőből, hogy egy gyors mikrózást követően már fogyaszthassuk is, de még egy nyamvadt szendvicsnek valót sem találtam! Ha jól emlékszem, végül rántottát készítettem magamnak, szóval azért nem maradtam éhen, mindenesetre megtanultam a leckét, és megfogadtam, hogy a következő várandóságom idején alaposabb leszek, és felkészülök az ilyen és ehhez hasonló váratlan szituációkra.

Bár most is jön segíteni anyukám, megeshet, hogy a vártnál korábban indul meg a szülés a tervezett időpontnál, és arra az esetre, ha még anyu nem lenne itt, hogy kihúzzon minket a csávából, így már most felkészülök a kórházi utáni hetekre, hogy el tudjam látni nem csak a babát, hanem az egész családot.

HATÁROZD MEG A CÉLOD!

Az én célom, hogy a szülést követően legalább egy hónapig ne kelljen nagybevásárlást intézni. Egyébként is utálom a szupermarketeket, az ott eltöltött órák pedig a gyermekágyi időszak alatt még inkább fárasztóak és nehezek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy újszülöttett egyébként sem jó ötlet nagy tömegbe, nyilvános helyre vinni a fertőzésveszély miatt.

TERVEZD MEG A HAVI MENÜT, ÍRJ LISTÁT, FŐZZ ELŐRE!

A havi menü megtervezése azért egy jó ötlet, mert így nem kell azon törnöd a fejed, hogy mi is legyen másnap az ebéd, és egyáltalán van-e otthon az ebédhez szükséges alapanyagból. Tervezd meg a menüt, és az alapján írd meg a bevásárlólistád. Még a szülés előtt vásárolj meg minden olyan tartós és száraz élelmiszert, amire szükséged lehet a következő időszakban. 

Gondolj arra is, hogy az első pár nap nem lesz sem időd, sem kedved, hogy a konyhában pepecselj a főzéssel, ezért készítsd el előre a menüben található ételeket, amiket le tudsz fagyaszani (pl. szószok tésztákhoz, pörkölt, töltött káposzta, előre bepanírozott vagy pácolt húsok, fasírtfélék, főzelékek, levesek). Így egy gyors melegítést követően és egy könnyű köret vagy saláta kíséerétben már tálalhatod is az éhes pocakoknak az ebédet vagy vacsorát.

BEVÁSÁRLÁS SZÜLÉS UTÁNI IDŐSZAKBAN

Bár az alapvető, tartós élelmiszereket már a szülés előtt beszerezted, vannak olyan ételek, amelyeket csak frissen tudunk fogyasztani (a tejtermékek egy része, kenyér, zöldségek, gyümölcsök). Ezeknek a lejárati ideje rövid, ezért nem lehet hetekkel előre megvásárolni őket. Bízd apára ezeknek a beszerzését az első hetekben, a cipekedéssel ne te terheld magad, ha nem muszáj.

GONDOLJ A BABAÁPOLÁSI ESZKÖZÖKRE IS!

Az első várandóságom idején összesen 2 csomag 1-es pelenkát vettem (ez összesen kb. 48 darab volt), mert naivan azt gondoltam, hogy ez hetekig elég lesz. Hát kedves első gyermeküket váró anyukák csak tájékoztatlak benneteket, hogy nem, nem lesz elég, jó, ha egy hétig kitart, hiszen naponta olyan 7-8 pelenkát "fogyasztanak" el az újszülöttek. Így alig pár nap után a kórházból hazaérve az első utunk az egyik drogériába vezetett, hogy pelenkát vásároljunk. Ugyanígy érdemesebb nagyobb mennyiségű popsitörlőt is venni, a popsikrémből pedig a nagyobb kiszerelést választani.

EGYÉB ELŐRE BESZEREZHETŐ DOLGOK

Nem csak a babaápolási dolgok beszerezésére kell figyelni, hanem a család többi tagjáéra is. A  naponta használatos kozmetikumokat (tusfürdő, sampon, fogkrém...), WC papírt, mosóport, öblítőt, mosogatószert is érdemes előre megvásárolni.

Krisztina

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg másokkal is, vagy csatlakozz a blog FACEBOOK oldalához!

You Might Also Like

1 megjegyzés

Instagram