A sikeres első születésnapi buli kulisszatitkai

8:24


Elmúlt egy év és még csak időm sem volt igazán feldolgozni, hogy a nemrég született kisbabánk egy szempillantásnyi idő alatt milyen sok változáson és fejlődésen esett át. Még élénken él bennem a kép, amikor először magamhoz öleltem Őt, arra a határtalan boldogságra, ahogy könnyes szemmel Apára nézve csak azt hajtogatom, hogy nézd milyen gyönyörű kisbabánk van. És abból a csöppnyi kis angyalból mára egy mindig vidám, mosolygós kislány vált, aki emellett napról napra egyre makacsabb ("akárcsak az anyja" - mondogatja sokszor Apa) magatarással bír, valamint hihetetlen és anyaszívmegállós mutatványokra képes örökmozgó lett.

Oldalakon keresztül tudnék még ömlengeni a lányunkról, valamint az elmúlt egy év érzelmi hullámvasútjáról, és talán egyszer ténylegesen szavakba is öntöm ezeket a gondolatokat, ám most magáról a születésnapi buliról és annak lebonyolításáról ejtenék pár szót, ami még szeptember 16.-án zajlott.

Tipikus első gyermekes anyaként már hónapokkal előbb tervezni kezdtem a születésnapot. Ötleteltem a tökéletes ajándékról, inspirációt gyűjtöttem a dekorációról, kerestem a környékünkön lévő cukrászokat, tanakodtam Apával a vendéglistáról. Egy szó mint száz, nagyon beleéltem magam, és augusztusra már tökéletesen tudatában voltam annak, hogy mit is szeretnék a bulira.



Hogyan örökítsük meg a pillanatot?

A fotózás számomra az egyik legfontosabb az ilyen jelentős események kapcsán, és bár mindenképpen van egy fajta hangulata a saját géppel vagy mobillal készült fotóknak is, ám ha fontos számunkra a minőség, akkor jobb, ha felkeresünk egy fotóst.

Nem árt az elején tisztázni a fotóssal, hogy milyen stílusú fényképeket szeretnétek,  ehhez válasszatok helyszínt, valamint beszéljétek meg azt is, hogy rendelkezésre állnak-e a fotózáshoz szülinapi kellékek, vagy nektek kell-e vinni. Kellékek esetében azt gondolom, hogy itt is a kevesebb több örökérvényű igazsága érvényes, tehát ne essetek túlzásokba, néhány lufi, kedvenc plüssállat bőven elég.

A torta


Sokáig gondolkodtam azon, hogy legyen-e Lucának egy saját, kis méretű tortája, amit kedve szerint fogyaszthat el, illetve trancsírozhat szét. Végül nem lett neki, amit nem bánok, mivel olyan intenzív színe volt a tortabevonó krémnek, hogy sose tudtam volna kimosni a foltokat a ruhájából. Bár azt el kell ismernek, hogy nagyon cukik olyankor a picik, mikor tetőtől talpig habosak, én kicsit feleslegesnek éreztem ezt az egészet. Persze ettől függetlenül Ti még készíthettek, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. 

Milyen legyen a dekoráció?

Saját kép

Kevés 1. évét betöltő gyereknek van kedvenc mesehőse vagy játékfigurája, amely köré megtervezhetjük a buli dekorációját. A mi lányunknak például nem volt, ezért én önkényes módon választottam egyet, méghozzá a pillangót, ami nem csak a dekorációban, de a tortán is megjelent. A színeket illetően a tortára vásárolt lepkék színei voltak a mérvadóak, azaz a lila és rózsaszín különböző árnyalatai. Több estén keresztül készültek a színes papír szívószálakra kartonpapírból a pillangók, viszont óriási sikere lett a gyerekek és nők/anyukák körében, így megérte a fáradozást. 

Kik, mikor és hol, avagy a meghívó


Szerettem volna, ha Luca ténylegesen örül az első születésnapjának, így ez semmiképpen sem valósulhatott volna meg úgy, ha egy napra hívunk meg mindenkit, mert minél több ember van körülötte, őt annál több inger éri, és annyira felpörög, hogy napok múlva is rosszul alszik... Így mi úgy döntöttünk, hogy "mini" bulikat tartunk, külön-külön a nagyszülőkkel és külön a barátainkkal.

A tényleges meghívás előtt érdemes a meghívott feleknek jelezni a buli időpontját, akár egy hónappal előbb, hogy az adott napon szabadok legyenek. Ezt mi nem tettük meg, és bár szerencsénk volt, mert mindenki ráért aznap, legközelebb azért erre is figyelni fogunk.

Szánjunk arra is időt, hogy személyesen hívjuk meg a buli résztvevőit. Szerintem ez a megoldás sokkal barátságosabb, mint mondjuk egy messenger üzenet, nem mellesleg egy szép, netán vicces meghívót (amit akár mi is készíthetünk) nagyobb örömmel is írunk meg.

Étel és ital


Mi kizárólag tortára hívtunk meg mindenkit, de természetesen mini pogácsával, ropival is készültünk. Nem akartuk túlbonyolítani, így még ezeket is rendeltük. Ha ti ebédre is meginvitáljátok az ismerősöket, a rendelést ebben az esetben is ajánlom. Higgyétek el, lesz elég tennivaló a buli körül, ne akarjatok még főzőcskézni is!

Italok tekintetében mi valahogy mindig úgy járunk, hogy az alkohol sosem fogy igazán, és az üdítők is annak függvényében, hogy milyen évszak vagy időjárás van, nem árt erre is odafigyelni, amikor az italokat vásároljuk. Inkább vegyünk mindenből egy kicsit többet, hogy ne a buli közben kelljen szaladgálni még italért, hiszen ha marad is, az sem baj, előbb-utóbb úgyis el fog fogyni.


Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz te is a többi szuper anya közé a blog Facebook oldalán!

Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram