5 receptötlet a legkisebbeknek - Vendégblogger: PiciCake

7:02

Minden anya életében egyszer elérkezik az idő, amikor tanácstalanul áll a konyhában, hogy mégis mit is főzzön a család legkisebb tagjának. Nálunk ez a helyzet Luca 1 éves kora körül érkezett el, amikor megmakacsolta magát és nem volt hajlandó szinte semmit sem megennni. Hogy mit tesz ilyenkor egy aggódó anya? Az interneten kezd böngészni olyan receptek után, amelyek egészségesek és könnyen elkészíthetőek, valamint kellően ínycsiklandozóak lehetnek egy kis totyogósnak is. Ekkor akadtam rá a PiciCake nevezetű Instagram fiókra, és a gusztusos babakaja képeket látva, tudtam, hogy jó helyen vagyok, megtaláltam, amit kerestem.

A PiciCake Facebook oldalát ITT érhetitek el
Blogger lévén egyből az jutott eszembe, hogy ezt a nagyszerű oldalt, a PiciCake Facebook és Instagram oldalát, a receptekekkel együtt más anyáknak is meg kell ismerniük, ezért nemrégiben felkerestem Evelint, hogy megkérdezzem szerepelne-e egy bejegyzés erejéig vendégbloggertként nálam. Ő boldogan mondott igent, így ma az ő jóvoltából 5 egyszerűen elkészíthető, egészséges, babáknak is fogyasztható receptről olvashattok! E rövid kis bevezető után, át is adnám a szót Evelinnek.

Evelin vagyok, a PiciCake baba gasztroblog megalkotója.

Azt hiszem nálunk családi örökség az ételek szeretete, egészen kicsi koromtól kezdve sokat segédkeztem szüleimnek, nagyszüleimnek a konyhában. A főzés szenvedélyem és kikapcsolódásom lett… csodálattal töltenek el a gyönyörű színek, aromák és az ízek összhangja. Számomra az otthon készült étel egyenlő a családi otthon melegével, a gondoskodással és szeretettel. Gyermekem születése előtt is fontos szerep jutott az életemben annak, hogy tiszta és minőségi ételek kerüljenek az asztalunkra, de Lilla érkezése óta kiemelten nagy figyelmet fordítok a megfelelő táplálásra/táplálkozásra. Az első 1000 nap egy kisgyermek életében a legfontosabb időszak az étkezési szokások és az egészséges életmód megalapozására. Ezt szem előtt tartva ételeinket gondossággal és szeretettel készítem elsősorban organikus, termelői és néha saját alapanyagból a babák változatos igényeinek megfelelően.

Csirkemell sonka


Nekünk mindig fontos volt a tiszta táplálkozás és a kislányunk születésével még inkább azzá vált, főleg mióta Ő is falatozgat, és természetesen mindig az kell, amit Anya vagy Apa eszik. Ezért készítettem ezt a házi csirkemell sonkát. J

Hozzávalók:
- egy csirkemell
- ízlés szerint fűszerek (én fokhagymát és kakukkfüvet szoktam bele tenni)
- egy csipet himalaya só

A csirkemellet ujjnyi darabokra vágtam, aprítógépbe tettem, reszeltem hozzá egy fokhagymát és megszórtam friss kakukkfűvel és egy csipet sóval, majd teljesen pépesre aprítottam (aprítógép nélkül is elkészíthető botmixer segítségével). Ezután egy sütőfóliát ketté vágtam és beletekertem a húspépet jó szorosan, egyenletesen elosztva, hogy rúd alakja legyen, majd rögzítettem a két végét és 170°-on 35 percig sütöttem alul-felül sütésen.

A babának szánt részt natúran hagytam, a sajátunkat viszont piros paprikába forgattam, miután kicsit hűlt.

Gyorsan és könnyen elkészíthető házi felvágott, adalékanyag mentesen, melyet mindenki saját ízlése szerint formálhat J

Bazsalikomos baba pacsni


Amikor már falatkázik a baba, jól jönnek a kis kezecskékbe passzoló ételek. 😊 Felnőtteknek köretként, mártogatóssal is megállja a helyét.

Hozzávalók:
- 1 édesburgonya
- 1 cukkini
- hagyma
- fokhagyma
- tönköly fehér liszt
- bazsalikom
- olaj
Az édesburgonyát és a cukkinit lereszeltem, de nem csavartam ki a levét. Hozzáadtam fél reszelt fokhagymát, egy cikk apróra vágott hagymát és négy levél aprított bazsalikomot. Összekevertem 4 púpos evőkanál liszttel. Annyi liszt kell hozzá, hogy jó tapadós legyen. Állni hagytam 20 percet, majd olíva olajon mindkét oldalát megsütöttem.

Húsos pite


Imádom az ilyen és ehhez hasonló ételeket, mert a család minden tagjának a kedvében járhatok, költséghatékony és egyszerű az elkészítése, továbbá értékes tápanyagokat tartalmaz a legkisebbek számára is, mint pl. A vitamin, C vitamin, kálium, magnézium, vas

Hozzávalók:

- 500 gramm darált pulykamell
- fél fehér hagyma
- egy kis fokhagyma
- 2 doboz sűrített paradicsom
- kakukkfű
- 1 zellergumó és zöldje
- 2 burgonya
- 3 ek köles liszt
- olívaolaj

A megtisztított, kockára vágott zellert és burgonyát enyhén sós vízbe tettem. Ízesítésként a zeller zöldjét is hozzáadtam, majd puhára főztem. Eközben fél hagymát felaprítottam és 2 evőkanál olívaolajon megpirítottam, majd hozzáadtam a darált húst, belereszeltem a fokhagymát és kb. egy deci vízzel felöntve megfőztem. Amikor a hús megpuhult, két doboz sűrített paradicsimot öntöttem rá, és egy csipet kakukkfűvel szórtam meg, majd készre főztem. A főtt zellert és burgonyát pépesítettem, adtam hozzá 3 evőkanál köles lisztet és aprított zeller zöldjét, jól összekevertem. Egy kerámia tálkát olajjal kikentem és az aljába 3 evőkanál húst tettem, a tetejére 3 púpos evőkanál pürét, majd meglocsolom olívaolajjal és 200 fokon alul-felül sütésen 25 percet sütöttem, majd még 10 percet grill funkción.


Gesztenyés keksz


Egy almát lereszeltem, hazzáadtam 4 evőkanál zabpehely lisztet, 3 csapott evőkanál köleslisztet, egy teáskanál karob port, 3 szem szétmorzsolt gesztenyét és ízlés szerint Agava almaszirupot. 1 dl zabtejjel és egy kávéskanál bio foszfátmentes sütőport kevertem hozzá a végén, állni hagytam 10 percet, majd légkeverésen 180 fokon 30 percig sütöttem. Másnapra a kekszek megpuhulnak.

Babacsinta


Hozzávalók:
- 70 gramm zabpehelyliszt
- 30 gramm fehér tönkölyliszt
- kb. 2 dl zabtej + 2 ek.
- fahéj
- karob
- szódabikarbóna
- olaj
- egy pürésített körte

A liszteket kimértem egy tálba, hozzáadtam egy kávéskanál karobot, késhegynyi szódabikarbónát, jól elkevertem, majd kezdtem hozzáadagolni a zabtejet. Egy körtét 2 evőkanál zabtejjel pürésítettem, majd a masszához kevertem. 10 percet hagytam pihenni, utána pedig olajjal kikent serpenyőben megsütöttem. Sűrű palacsintatészta állagot kell elérnie. Hozzáadott cukortól mentes Bio Agava almasziruppal locsolva és pici karobbal megszórva tálaltam.

Még egyszer szeretném megköszönni Evelinnek, hogy a kislánya mellett is vállalkozott rá és elkészítette ezeket a csodás recepteket a blogra! 
Ha nektek is tetszettek, és további remek receptötleteket szeretnétek, mindenképpen csatlakozzatok a PiciCake Facebook és Instagram oldalára!

Krisztina

You Might Also Like

0 megjegyzés

Instagram